Księgowość, biura rachunkowe i podatki

Księgowość, biura rachunkowe i podatki czyli księgowość warszawa ochota alkulatorów i w oparciu o odgórnie ustalone przepisy. W praktyce jednak księgowy ma także inne obowiązki, do których zaliczamy między innymi dekretowanie dokumentów, udział w sporządzaniu sprawozdań,

Dodane: 11-05-2017 04:32
Księgowość, biura rachunkowe i podatki

księgowość warszawa ochota


Podstawowe zadania w księgowości

Czym zajmuje się księgowy? Najogólniej mówiąc jego praca opiera się na dokonywaniu różnego rodzaju wyliczeń, przy wykorzystaniu różnego typu kalkulatorów i w oparciu o odgórnie ustalone przepisy. W praktyce jednak księgowy ma także inne obowiązki, do których zaliczamy między innymi dekretowanie dokumentów, udział w sporządzaniu sprawozdań, raportów i zestawień, prowadzenie ewidencji księgowych, czy przygotowywanie różnego rodzaju przelewów. Poza tym księgowy na bieżąco współpracuje z instytucjami zewnętrznymi takimi jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czy Urząd skarbowy oraz z bankami. Zakres obowiązków księgowego jest zatem rozległy, a księgowość musi być realizowana w zasadzie w każdej firmie, w której prowadzone są rachunki finansowe.


Księgowy ? wymogi formalne na stanowisku

Co trzeba zrobić, aby zostać księgowym? Wymagania dotyczą przede wszystkim ukończenia kierunkowej szkoły, a także zrealizowania praktyk w tym zakresie. Oczywiście zawsze pożądane są dodatkowe kursy i szkolenia, a także studia podyplomowe. Warto też pamiętać, że im większe doświadczenie ma księgowy, tym większe szanse ma na uzyskanie posady w większych korporacjach, gdzie praca odbywa się w bardziej zaawansowanej formie. Oczywiście w tego typu miejscach wraz z większymi obowiązkami, rosną także zarobki. Warto też pamiętać, że księgowy może założyć indywidualną działalność. Taki samodzielny księgowy przede wszystkim powinien zadbać o odpowiednie certyfikaty, które uprawniają go do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.


Prawne podstawy pracy księgowego

księgowość warszawa ochota

Podstawą pracy księgowego jest opieranie się na obowiązujących przepisach, które w przeważającej mierze wynikają z istniejących ustaw. Jakie ustawy księgowy powinien w takim razie znać? Podstawowe to między innymi ustawa o rachunkowości oraz ustawa o VAT wraz z ordynacją podatkową. Inne to ustawa o podatku dochodowym oraz o podatku akcyzowym. Oprócz ustaw niezbędna jest oczywiście również znajomość Kodeksu cywilnego, spółek handlowych, a także kodeksu pracy. Znajomość tych przepisów jest niezbędna do prawidłowego realizowania zadań na stanowisku księgowego, a także do dokonywania wyliczeń i przygotowywania zestawień zgodnie z obowiązującym prawem.